zaterdag , 24 augustus 2019
Home / Gezondheid / Challenge: Digitale detox

Challenge: Digitale detox

De vakanties zijn weer voorbij en iedereen komt langzaam weer in zijn normale ritme. Een goed moment om eens goed naar je digitale consumptie te kijken. Want wist je dat we gemiddeld tweeënhalf uur per dag op onze mobiel kijken? Dit is slecht voor je gezondheid, concentratie en productiviteit. Tijd dus voor een digitale detox!

Hieronder geven we vijf tips om minder tijd te besteden op je beeldschermen.

  1. Verban beeldschermen uit je slaapkamer 
    De schermen zorgen ervoor dat je langer wakker blijft en minder goed in slaap kan vallen. Ook is dan meteen de verleiding weg om nog even snel op je telefoon te kijken. Dus koop een ouderwetse wekker en lees een boekje voor het slapengaan.
  2. Apps verwijderen
    Verwijder apps waar je vaak doelloos op zit te kijken en waarvan de feeds constant worden ververst zoals de bekendste: Facebook en Instagram. Log je ook uit op de computer, zodat je daar ook niet in de verleiding komt.
  3. Geluid uit!
    Zet je geluid en ook trilfunctie uit. Zo wordt je niet gestoord of in de verleiding gebracht.
  4. Vaste momenten
    Plan vaste momenten in om te reageren op berichten. Je zult zien dat je tijd overhoudt!
  5. App Forest
    Een beetje tegenstrijdig, maar download de app Forest. Deze app helpt je om je telefoon te laten liggen. Je plant je mobiel-vrije moment in en in die tijd plant Forest zaadjes, die er een half uur over doen om uit te groeien tot een boom. Als je je telefoon te vroeg gebruikt, sterft het boompje af.

Niets meer missen van Heel Holland Zorgt?
Volg ons dan op Instagram of Facebook en blijf up to date!

Bekijk ook

Omgaan met kanker in je omgeving

Je collega, vriend, familielid of buurtgenoot heeft kanker. Een diagnose die hard aankomt bij de …