Home / Column / Met aandacht dat voelt beter, ook aan de telefoon!

Met aandacht dat voelt beter, ook aan de telefoon!

Als redacteur van Zorg & Ziekenhuis schrijft Janny maandelijks een column. De column van deze maand: “de mens achter de patiënt

Zoals u weet, wordt er heel wat afgebeld in een ziekenhuis. Ook binnen NijSmellinghe staan er heel wat toestellen op gereed. Dagelijks komen er heel wat gesprekken binnen: vragen over de wachtlijst, een collega die graag iets wil weten, een afspraak die niet door kan gaan, ga zo maar door. Kortom een gevarieerd “gespreksmenu.”

Persoonlijk vind ik het van groot belang om patiënten met de juiste instelling te woord te staan. Gelukkig bestaat er binnen een ziekenhuis geen wachtwoord voor patiëntvriendelijkheid. Het is mooi dat je met nimmer uitgeschakeld geduld, positief met boosheid en zelfs agressie kunt omgaan. Door ervaring, scholing en positieve vastberadenheid hebben velen hun gesprekstijd met aandacht afgerond. Ontevredenheid weten om te buigen naar een positief uitgangspunt, begrip, geduld overbrengen naar de patiënt: het past zo bij onze slogan: Met aandacht dat voelt beter! Of het nou van collega tot collega is of van ziekenhuismedewerker tot patiënt: het is toch dat directe of indirecte stukje zorg wat er verleend wordt en daar mogen we best trots op zijn. Het kan net het verschil zijn dat van cruciaal belang is. Een luisterend oor zijn, meeleven, anticiperen, vriendelijkheid: het zijn de kleuren van onze vlag.

Op het gebied van de telefonische service en zorgverlening kunnen we elke dag iets leren en daarbij is het goed om die ene vraag in je achterhoofd te houden: Stel je voor dat jij die persoon bent aan de andere kant van de lijn, hoe zou jij dan behandeld willen worden? Daarbij is het delen van goede- en minder goede ervaringen een onmisbare bouwsteen in het voeren van een goed telefoongesprek.

Met persoonlijke aandacht, ook telefonisch “voelt” dat beter. Onze toestellen staan op gereed en onze service en patiëntvriendelijkheid zullen we nooit uitschakelen!

Bron: Zorg & Ziekenhuis
Redacteur: Janny Wiersinga

Niets meer missen van Heel Holland Zorgt?
Volg ons dan op Instagram of Facebook en blijf up to date!

Bekijk ook

Medisch Rekenen met MeneerMegens

‘Een infuus moeten worden doorgespoeld met 0,5 liter NaCL in 20 minuten. Op hoeveel ml/uur stel je de pomp in?’ Toen ik afgelopen …